kan man bota lågt IQ? stackare....

En fråga som har dykt upp mycket nu på senaste tiden i mitt huvud är,,,meningen med livet och varför? inte varför meningen med livet, utan bara varför?....tillexempel, varför spelar kläder en så stor roll i somliga människors liv, särskilt med inriktningen "dyra märkeskläder", äger vi det vi köper? eller äger det vi köper oss? frågan verkar kanske dum och enkel om man hör den och svarar utan att egentligen tänka efter. men tänker man verkligen efter så är det högst sannolikt att man själv har fallit offer för frågans poäng. Om jag omformulerar frågan och ger ett exempel och säger såhär.


Du ska köpa en helt vit tröja. Tröjan du ska köpa finns i två olika sorter men är identiskt lika varandra, den ena har en lapp på insidan där det står "PEAK". på den andra finns der bara en vanlig "100% bomull" lapp. priset är detsamma på båda.
Alltså ! för att göra en lång version av frågan kort. två vita tröjor. den ena har ett peak märke på insidan och den andra har en en 100% bomulls lapp. båda kostar 150 kr och är IDENTISKT lika varandra.....vilken köper du?




Äger du det du köper?....Eller äger det du köper dig?


fackoff :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag köper båda och ger bort den som krymper först i tvätten till min mormor

2009-03-24 @ 13:11:34
Postat av: Anonym

Helt rätt!



Men vilken hade du själv köpt? med ärligt svar :)

2009-03-24 @ 13:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0